Loading
EN / GR
EN / GR
ΕΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ Δημόσιοι Φορείς
08.02.2021

Παρέμβαση της ΕΕΣ υπέρ του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και αμφισβήτηση του ΕΚΟΜΕ

Η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών παρενέβη δυναμικά στην κατάθεση του προτεινόμενου νομοσχεδίου και ιδιαίτερα στη ρύθμιση που εισάγει διάκριση υπέρ του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας, δηλαδή να καταβάλλεται το ποσό του 1,5% σε ειδικό λογαριασμό του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας Α.Ε. που συστάθηκε με τον Ν. 4339/2015 (Α΄ 133).

Με αυτήν την παρέμβαση προς την ελληνική Βουλή, ξεκαθαρίσαμε πως εισάγεται διάκριση υπέρ του ΕΚΟΜΕ σε βάρος του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, το οποίο συστάθηκε με το Ν. 3905/2010. Ειδικότερα, στο άρθρο 10 του Ν. 3905/2010 ορίστηκαν οι σκοποί του ΕΚΚ ως εξής:

Σκοποί του ΕΚΚ είναι: (α) η προστασία, ενίσχυση και ανάπτυξη της κινηματογραφικής παραγωγής στην Ελλάδα, (β) η προβολή, διάδοση και προώθηση της ελληνικής κινηματογραφικής τέχνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, (γ) η προβολή της Ελλάδας στο εξωτερικό ως τόπου κατάλληλου για την πραγματοποίηση κινηματογραφικών και οπτικοακουστικών παραγωγών και η προσέλκυση στην Ελλάδα αλλοδαπών κινηματογραφικών και οπτικοακουστικών παραγωγών εν γένει, και (δ) η έκδοση Πιστοποιητικού Ελληνικής Ιθαγένειας για τα κινηματογραφικά έργα που πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 3 του παρόντος νόμου, καθώς και η έκδοση της βεβαίωσης που προβλέπεται από τη διάταξη του άρθρου 6.

Σημειωτέον ότι στο άρθρο 8 του Ν. 3905/2010 προβλέφθηκε υποχρέωση της ΕΡΤ να διαθέτει κάθε χρόνο 1,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών της καθώς και των τηλεοπτικών σταθμών να διαθέτουν κάθε χρόνο 1,5% των ετήσιων διαφημιστικών εσόδων τους για την παραγωγή κινηματογραφικών έργων που πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 3 του ιδίου νόμου (ελληνικά κινηματογραφικά έργα).

Στο δε άρθρο 11 του Ν. 3905/2010 (Πόροι του ΕΚΚ) προβλέφθηκαν οι πάσης φύσεως πόροι του ΕΚΚ αλλά μέσα σε αυτούς ουδέποτε συμπεριελήφθη η δυνατότητα καταβολής του ανωτέρω 1,5% υπό μορφή μετρητών σε λογαριασμό του ΕΚΚ.

Συνεπώς, με τη νέα εισήγηση, για πρώτη φορά δόθηκε σε παρόχους η δυνατότητα να καταβάλλουν μετρητοίς το 1,5% και αντί αυτό το ποσό να κατευθυνθεί στο καθ’ ύλην αρμόδιο ΕΚΚ, και προτάθηκε, κακώς, το ποσό αυτό να πιστώνεται σε ειδικό λογαριασμό του ΕΚΟΜΕ, ενισχύοντας με τον τρόπο αυτό ένα αντιθεσμικό, δικέφαλο σύστημα δύο κρατικών φορέων που βρίσκονται να ανταγωνίζονται ο ένας τον άλλο (και μάλιστα με άνισους όρους, δοθέντος ότι παρατηρείται μια διαρκής τάση ενίσχυσης του ρόλου του ΕΚΟΜΕ).

Ενισχυτικό της διαμάχης που καλλιεργείται μεταξύ των δύο κρατικών φορέων, είναι το τελευταίο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 17 του σχεδίου νόμου όπου προβλέπεται ότι “Η αρμοδιότητα του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου για την έκδοση Πιστοποιητικού Ελληνικής Ιθαγένειας των οπτικοακουστικών έργων του άρθρου 20 του Ν. 4487/2017 δεν θίγεται από την εφαρμογή της παρούσας.”, πρόβλεψη που μοιάζει σχεδόν ειρωνική για το ΕΚΚ, δοθέντος ότι του αναθέτει να συνεχίσει μεν να εκδίδει το Πιστοποιητικό Ελληνικής Ιθαγένειας των οπτικοακουστικών έργων αλλά δεν του αναγνωρίζει την παραμικρή δυνατότητα είσπραξης του 1,5%, το οποίο θα αποδίδεται  στο ΕΚΟΜΕ -με απλά λόγια «άλλος κάνει την εργασία και άλλος πληρώνεται».

Η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών δηλώνει την αντίθεσή της στη συνέχιση αυτής της κατάστασης με τον υδροκεφαλισμό και τις προκλητικά ευνοϊκές ρυθμίσεις που συνεχώς προωθούνται σχετικά με τη λειτουργία του ΕΚΟΜΕ, ενώ παράλληλα υποβαθμίζεται διαρκώς ο ρόλος του ΕΚΚ.

Διαμαρτυρία για την αδιαφάνεια κατά την εφαρμογή του «Ειδικού προγράμματος ενίσχυσης της κινηματογραφικής κοινότητας» Ανοιχτή Επιστολή | Η ΕΕΣ απαντά στον Υφυπουργό Πολιτισμού

Ακολουθήστε μας στα social media

@ees
Designed & developed by MENTOR