Loading
EN / GR
EN / GR
ΕΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ Δημόσιοι Φορείς
25.08.2024

Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΣΤΑ ΟΣΚΑΡ ΚΑΙ ΞΕΔΙΑΛΥΝΕΙ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ

Παρακολουθώντας με έκπληξη τις τελευταίες  εξελίξεις στην υπόθεση της  επιλογής της ελληνικής κινηματογραφικής πρότασης στον θεσμό των Όσκαρ, θέλουμε να καταθέσουμε καθαρά τη θέση μας: 
 Υπενθυμίζουμε την επί σειρά ετών διαδικασία που ακολουθείται με αποκλειστική ευθύνη του ΥΠΠΟ και επιλογή εκ μέρους του της αντίστοιχης επιτροπής κρίσης. Δικαίωμα ξεκάθαρο από τον Νόμο και  αδιαπραγμάτευτο από την πλειοψηφία των ανθρώπων του Οπτικοακουστικού. 
 Η διαδικασία αυτή τηρείται από το 2010, πέραν από τις προσωπικές εκτιμήσεις κάθε μέλους της κινηματογραφικής κοινότητας, μετά την ατυχή κατάργηση των κρατικών βραβείων και την αυτόματη έως τότε επιλογή της πρώτης βραβευμένης ταινίας της παρελθούσας χρονιάς, ως την ελληνική πρόταση στα ΟΣΚΑΡ.  
Υπήρξε ένα πρόσφατο συμβάν με την ανάκληση της αρχικής επιτροπής η οποία και δεν είχε την τελική έγκριση, αλλά άμεσα η αρμόδια ηγεσία του ΥΠΠΟ προχώρησε σε σύσταση νέας αντιπροσωπευτικής επιτροπής επιλογής της ταινίας που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα,,  ως όφειλε. 
Η στελέχωση των εκάστοτε επιτροπών γνώμης είναι ελάσσονος σημασίας. Το μείζων ζήτημα που απασχολεί την κοινότητα των κινηματογραφιστών και το σύνολο των φορέων του οπτικοακουστικού είναι να ολοκληρωθεί λειτουργικά η συγχώνευση ΕΚΟΜΕ - ΕΚΚ, και να μην επαναληφθούν οι παθογένειες και στρεβλώσεις του παρελθόντος που ο νέος φορέας έρχεται να θεραπεύσει.
Με το δεδομένο του τρέχοντος διαλόγου  για τις βραβεύσεις και τις αντίστοιχες εκπροσωπήσεις, η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών θεωρεί πλέον πως μετά από ποικίλες παθογένειες και παλινωδίες τόσων ετών, ήρθε ο καιρός να υπάρξει  με σύγχρονο πλέον  και αξιοκρατικο  πάντα τρόπο προβολής και τελικής κρίσης/αξιολόγησης των ταινιών μέσω κρατικών βραβείων κάτω από τη θεσμική ομπρέλα του Υπουργείου Πολιτισμού, παράλληλα με γενναία οικονομική επιβράβευση των συντελεστών των ταινιών. 
Η αιφνίδια εμπλοκή της Ακαδημίας Κινηματογράφου στην όλη διαδικασία,  δεν προσθέτει κάτι εποικοδομητικό πέραν από δημόσιες εντυπώσεις.  Η  σημερινή Ακαδημία που δημιουργήθηκε δυστυχώς από διάσπαση του χώρου σε περίοδο τεχνητής κρίσης, δεν είναι πλέον αντιπροσωπευτική της κινηματογραφικής  κοινότητας. Λειτουργεί μέσα από διαδικασίες και με εμμονή σε μια συγκεκριμένη κατεύθυνση ταινιών, κάτω μάλιστα από τον βαρύγδουπο τίτλο της Ακαδημίας Κινηματογράφου,  όταν σε Ευρώπη και Αμερική οι αντίστοιχες Ακαδημίες αποτελούνται από χιλιάδες  ενεργά μέλη. 
Μια περιορισμένη αριθμητικά ομάδα που στην αρχική της ίδρυση δεν συμπεριέλαβε καν τους βραβευμένους συντελεστές των μέχρι τότε κρατικών βραβείων του Υπουργείου Πολιτισμού!!!!
Η τελευταία δε στάση και εμμονή της  σε μια μόνο συγκεκριμένη επιτροπή, φανερώνει τον ασφυκτικό  έλεγχο που θέλει να έχει πάντα  αυτή η μικρή ομάδα. 
Καταλήγοντας  και μάλιστα στις  σημερινές συνθήκες  αναμενόμενων εξελίξεων από την ηγεσία του ΥΠΠΟ, σε  σχέση με το τρέχον πλέον σχήμα Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου-ΕΚΟΜΕ, θεωρούμε θέμα τιμής και αξιοκρατίας για τον ελληνικό Κινηματογράφο και τον σύγχρονο ελληνικό Πολιτισμό να υπάρξει προτεινόμενη εκπροσώπηση ελληνικής ταινίας στις διαδικασίες των Όσκαρ. Γι αυτό, καλούμε όλες κι όλους τους συναδέλφους σκηνοθέτες να καταθέσουν τις ταινίες τους στην κρίση της Επιτροπής.
Φίλες και φίλοι συνάδελφοι, δεν μας χωρίζει τίποτα. Μας ενώνει όλους το αύριο μιας εθνικής Κινηματογραφίας με όραμα και κυρίως, αναπτυξιακή πολιτική, πρυτανεύοντας πάνω από όλα η λογική.
Ακολουθεί ο σύνδεσμος της συνέντευξης στο ΒΗΜΑ 
https://www.tovima.gr/2024/08/25/culture/x-papadopoulos-i-elliniki-akadimia-kinimatografou-leitourgei-me-emmoni-pros-mia-sygkekrimeni-kateythynsi-tainion/
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ Ε.Ε.Σ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΤΟΥ ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ ΚΟΖΑΝΗΣ

Ακολουθήστε μας στα social media

@ees
Designed & developed by MENTOR